Wednesday, May 22, 2013

Yeay!!! Aku dah habis study!!! mak.... chek leh kwen dah!!!!


Assalamualaiku semua…waalaikumsalam..tlg jawab kan :D dah dua tahun x buka blog ni….sampai password dengan emel pon aku dah lupa….
Alhamdulillah boleh juga aku buka blog ni pakai maen tekan ja…sekbek la betoi….
sungguh cepat masa berlalu kan…now aku dah 24…dah hbis belajar pon..tapi habis diploma ja la..
nak sambung degree cik abe x bagi la pulak…da sebab la die x bagi 2.. aku pon malas dah nak sambung…mungkin sambung PJJ ja la…sbb sekarang ni aku dah kerja..
nak crita pasal kerja ni dah 3 tempat aku p lepas hbis study…first cmpny aku keja lpas hbis je study adalah Intel….wah….suka sgt keja kat intel……bezzzzzzzzz wlupon boring….tpi x pe…blh buka internet tiap mase..bukan mcm sekrang ni L . kat intel aku keja sebagai system and board admin…best sgt..mcm2 perkara yang aku belajar kat intel rasa trima kash sgt2 dekt kak ain yang banyak membantu aku masa keja situ…dri aku x brapa nak pndai buat krgan org puth pai aku pndai dah la hehehe..thank you kak ain jasa kak ain kami ingt…
masa interview bukan maen berhabuk ckp org puth ya la…ayat hafal 2 yang berhabuk 2…tpi cba tny bnd yang aku x hafal jwpn kompom garu kpala hahaha..sekbek la cik jaafar trima aku kerja kat intel 2…
orang yang train aku adalah kak sri name die sri dewi klu x slh aku la bangsa india..baek je org die….lembut je die ajar…x penah lagi la dia mrh aku..mmg org keja intel ni smua baek2…bos aku pon baek juga…cik jaapaq..sporting je…sorang lagi kak zana baek juga…kak ina..suka sembang ngn die…kak jat…kak zura…sorg lagi lupa la nama ape…yg tepi kak sri 2..huhu sori ek lupa…angline kot…smua lah…suka kerja sana staf sana smua baek2 x de la yg dengki2 busuk hati ka apa…mgkin nasib ku baik x jmp org mcm 2 lagi…kerja aku kat intel x la banyak sgt just update BOM dlm system intel itu je..dlm shari da la 3 4 jam buat kerja yg selebh nya maen fesbuk je keja…hehehe
yg syok keja kat intel ni kite leh rehat x kira wktu….kadang2 turun kantin pkul 9 pkul 10.30 baru naek..heheh 2 yg best 2 sembang2 gosip2…bukn mcm sekrg lewat  1 minit pon riuh satu kampong…
senang crita keja kat intel best sgt…mcm2 kmudahan yg ada kat intel ni ade gym ade mesin urut2 siap p urut sampai kluaq habis angin dlm bdn..surau intel pon besar selesa…cmpny intel mmg menjaga die pny staf…tpi malang nya aku hanya kontrak je kat situ…sempat la aku keja dlm 3 4 bulan kat situ…sebb dapt ofer tmpat laen…….

ELNA PCB
Sblum ni aku keja kat intel sekarang cmpny yg kedua aku kerja adalah elna pcb sdn bhd..cmpny dri jepun…bila datang sini terasa janggal sngt..sebab dekt intel segala nya sempurna bagai aku tpi bla dtg cmpny jepun ni itu x blh ini x blh…mcm2 lah…tpi dekat elna ni juga lah banyak mengajar aku dari segala hal….thanks ELNA…wlupon kadang2 ICHII suka mnyakitkan hati..bila 5 mint nak pkul 6 time 2 la ICHII nak ni nak 2..sja ja kan..tpi x pa aku x amb hati pon wlupon ada yg mghsut agar hati aku ni sakit..hehehe tpi x  pe I sakit hti pon 2 smua…faham sngt dah stail org jepun ni….dekat elna ni aku jadi assistant supervisor technical department kat department ni hnya dua org je pompuan yg laen smua lelaki tpi x pe..aku x kisah sgt…dekat elna ni pon aku dpt seorang bos yang baek iaitu bos fandi yang aku anggap mcm abah aku sndri je… cik amir..abang pie….mr loh..abang jas…anuar..jack..safwan..abg faisal..sky (tiap2 ari gaduh dengan aku)..abang ad yang tersgt lah loq laq..dan smua staf teknikal..smua baek2 ..wlupon kadang2 mngumpat depa kat balakang hahaha depa pon mngumpat aku juga 2…hehehe x pe fair n square kan..tpi agak rindu kat abang pie..sebab dia selalu bagi nasihat kat aku..…selalu juga lah melayan soalan yang kadang2 x msuk akal…
Tapi satu ja aku heran awat la depa kata aku ni cengei…heran aih…cengei sgt ka aku ni…
Tba2 trasa rindu la plk aku kat elna ni.. L bkan nya aku nak sgt berhnti dri elna ni tpi ada sebb yg mmbuatkan aku terpksa berhnti… biarlah aku dan sewaktu nya sja yg thu sbb dia…tpi seyes aku ckp aku suka keja kat elna ni wlupon dia x mcm intel…tpi  x pelah biar lah I mengalah (ceewaaahhh ayat x blh blah..) mst bos ingt ku berhnti sbb nak kwen kan..huhuhu
Dah lah…lupa kan lah benda 2…sekarang ni aku keja tempat baru plak…jeng3!!!!

WIM
2 dia….dari kedah p penang la..mai kl plk..jauh sugh chek mrantau…now aku keja kat ttdi..as assistant admin…x blh crita byk2 nnt bos wim baca ni naya ja aku..tpi dekat kl ni aku byk berdikari…thnks sgt2 kat awak sebb byk bntu sy kat sni… <3 o:p="">
Wlupo kat kl kawan x byk…tpi aku lbh suka hidup mcm ni…im happy what im get now.... yeahhhh!!! im lovin it.... hehehe :D

No comments:

Post a Comment